Türk dünyasının sesi: Azerin Türk dünyasının sesi: Azerin
 Kocasıyla birlikte kayınvalidesi ve kayınpederine yemek hazırlayan kadın köle, Patronu istediği için elin adamlarına yemek hazırlayan kadın özgür. 
 Evde oturup çocuğunu büyüten kadın köle, Kreşte çalışıp çalışan kadınların çocuklarına bakan kadın özgür
  Evde kocasının lafına katlanan kadın köle,
İşyerindeki erkek mesai arkadaşlarının lafatmalarına gülüp geçen kadın özgür.
 Evde eşi ve çocuklarına kahvaltı hazırlayan kadın köle,
İşyerinde onlarca erkeğe kahvaltı hazırlayan kadın özgür. 
 Eşinden rahatsız edici bir söz veya davranışa muhatap olduğunda hemen kızına arka çıkıp kabaran ve "Ben kızımı sana köle olarak vermedim, benim kızım senin kölen mi? Diye feryadı basan ebeveyn acaba gerçekten kızına karşı kölesi gibi davranan patronuna aynı şekilde posta koyabiliyor mu? Neden? Sebep para değil mi? Paranın esiri olan kadının kendini özgür zannetmesi.
 Evde misafire bir bardak çay vermeye üşenen kızın hostes olabilmek için çalmadığı kapı yok. Sebep? 2 kişiye çay vermek kölelik, 200 kişiye çay vermek özgürlük.
 Haram olduğu için yabancı bir erkekle tokalaşmayan kadın köle, 
haram helal demeden kendine uzatılan eli havada kapan kadın özgür.
 Allah'ın rızasını elde etmek için nefis ve şeytanın isteklerine boyun eymeyip "Biz Rabbimizin bize çizdiği sınırlara razıyız, yeter ki O bizden razı olsun" diyen kadın köle, 
"Islâm kadını köleleştiriyor" demek suretiyle Şeytanın avukatlığını ve maskaralığını yapan özgür.
 Allah'ın emriyle İsa aleyhisselama hamile kaldığında "keşke ölseydim de bu imtihanı görmeseydim" diyen Hz. Meryem köle,
 "Sevişirim cenabet gezerim, hamile kalırım doğurmam" diyen kadın özgür.
 "Cenazemi gece defnedin erkekler görmesin" diyen Hz.Fatıma köle,
Karnı burnunda bikini ile plajda oturan kadın özgür.
 Bütün bu yazılanlara bakıp da kimse kadının çalışmasına karşı olunduğunu düşünmesin!
 İslâm kadına çalışma yasağı koyan bir din değildir. 
 İslâm'a göre "mal ayrımı" sistemi esastır ve Kur'ân-ı Kerîm "Kadının kazancının kadına ait olduğunu" beyan eder (Nisa 32). Gerek bu âyet gerek Zeyneb bnt. Cahş annemiz ve başka kadınların ticaretle meşgul oluşları ve gerekse fıkıh kitaplarında yer alan şer'î hükümler kadının çalışmasının meşruiyetini ortaya koymaktadır.
Önemli olan kadının çalışıp çalışmaması değil, çalışırken günaha girmemesi, bir haram irtikap etmemesidir. Tabii kadına haram olan erkeğe de haramdır. Onlar için de çalışırken harama bulaşmamak asıldır.
 Basit bir örnekle anlatacak olursak kadının denize girmesi değildir haram olan tesettür emrini ihlal ederek girmesidir.
 Kadının süslenmesi değildir haram olan, namahremine karşı süslenmesidir. 
 Hiç kimse Allah'a kulluk etmeye çalışan kadını köle, Allah'a isyan edip şeytana itaat eden kadını hür diye yutturmaya kalkmasın. Vesselamm....

MUZAFFER YILDIZ

Editör: TE Bilisim